Gruodis

Lapkritis

Dalyvaujant projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ veiklose, progimnazijos mokiniai išmoko skaičiuotes ne tik lietuvių kalba, bet ir turkų, slovakų, ispanų, kroatų. Pažiūrėkite kaip mums sekėsi:

Daug dalyvių sulaukė progimnazijoje paskelbtas „ERASMUS +” (KA229)  projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ logotipo kūrimo konkursas. Iš pateiktų 2–3 klasių mokinių darbų buvo atrinkti ir konkursui pateikti trys mokinių kurti logotipai – tai R. Paulauskės (3b kl.), A. Glinskaitės (3b kl.), K. Pociūtės (2a kl.) darbai. Finaliniame balsavime dalyvavo 3b klasės mokinės R. Paulauskės piešto logotipo konkurso organizatorių sukurta kompiuterinė versija. Projekto logotipu tapo mokyklos-partnerės iš Turkijos pateiktas logotipas.

Spalis

Viena iš „ERASMUS+“  projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ (KA229) partnerius vienijančių veiklų – ne tik išmokyti užsienio šalių bendraamžius žaisti lietuvišką žaidimą, bet ir patys išmokti pristatytus tradicinius kitų šalių žaidimus. Pirmą žaidimą pasiūlė turkų mokiniai – tai komandinis žaidimas „Walled dodgeball”. Rugsėjo–spalio mėn. atidžiai aiškinomės žaidimo taisykles ir skubėjome į stadioną žaisti. Dėkojame fizinio ugdymo mokytojams R. Kaladei ir V. Simonavičiui už pagalbą. Ar mums pavyko? Pasižiūrėkite!

Viena pirmųjų „Erasmus+“ programos Mokyklų mainų partnerystės (KA229)  projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ veiklų mūsų progimnazijoje – užsienio šalių mokykloms-partnerėms pristatyti vieną savo šalies tradicinį vaikų žaidimą. Pasirinkome gerai žinomą, vaikų mėgstamą judrųjį žaidimą „Trečias bėga“. Dėkojame 4a klasės mokiniams ir mokytojai Ritai Rudokaitei-Stanišauskienei už puikią nuotaiką ir energiją. Tikimės, kitų šalių bendraamžiai sėkmingai išmoks šį žaidimą ir leis laisvalaikį kartu žaisdami.4a klasės mokiniai drauge Rita Rudokaite-Stanišauskiene supažindino kitų šalių mokinius su lietuvių liaudies žaidimu „Trečias bėga“. Žaidimas sužavėjo visus projekte dalyvaujančių šalių partnerių mokytojus bei mokinius – slovakus, kroatus, turkus, ispanus. Kitų šalių mokiniai mokysis žaisti šį linksmą ir nuotaikingą žaidimą:

Rugsėjis

2b klasės mokiniai drauge su mokytojais Dalia ir Linu Vilčinskais nusprendė supažindinti kitų šalių vaikus su lietuvių liaudies žaidimais. Pasidžiaukime visi kartu:

Projektas „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“

Po kelerių metų pertraukos mūsų progimnazija įsitraukia į tarptautinio bendradarbiavimo programą – startuojame 2020 m. programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229)  projekte „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“, kuris skirtas 2–4 klasių mokiniams ir mokytojams. Projekto idėjos sumanytoja ir koordinatorė – Kadri Suyabakan (Turkija) mokykla, kiti šio projekto partneriai – Osnovna Skola Turnic (Kroatija), Escola La Muntanya (Ispanija), Sukromna zakladna skola United Nation Elementary School (Slovakija). Lietuvoje „Erasmus+“ švietimo ir mokymo sritį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Projekto „Generation C: JOURNEY TO THE PAST!“ tikslai – pažinti ir gerbti skirtingų kultūrų bendraamžius, didinti šeimų ir vaikų bendravimą žaidžiant tradicinius žaidimus, atitraukti vaikus nuo skaitmeninės aplinkos, skirti dėmesį nutukimo prevencijai užtikrinant psichosocialinį ir fizinį vystymąsi, lavinti anglų kalbos įgūdžius bei ugdytis komandinio darbo įgūdžius neprarandant individualumo.

Tarptautinio projekto koordinatorė progimnazijoje, anglų kalbos mokytoja R. Mikštienė subūrė iniciatyvių mokytojų komandą, kuri su mokiniais aktyviai įgyvendina suplanuotas projekto veiklas. Dėl pasaulį užklupusios pandemijos svarbiausių ir laukiamiausių projekto veiklų – susitikimų partnerių šalių mokyklose – dar neplanuojame, tačiau bendraujant virtualiai jau nemažai nuveikta. Pirmiausia visų šalių mokyklose-partnerėse jau įvyko projekto logotipo konkursai ir tarptautinis balsavimas. Mūsų progimnazija konkursui pateikė tris mokinių kurtus logotipus, iš jų finaliniame balsavime dalyvavo 3b klasės mokinės R. Paulauskės piešto logotipo konkurso organizatorių sukurta kompiuterinė versija. Laukdami logotipų konkurso rezultatų, 3a klasės mokiniai kitų šalių bendraamžiams pristatė skambias lietuvių liaudies skaičiuotes, 2b klasės mokiniai pamokė žaismingų lietuviškų ratelių, o 4a klasės mokiniai linksmai ir energingai pristatė judrųjį žaidimą „Trečias bėga“. Kiekvienos šalies mokiniai per suplanuotą laikotarpį turi išmokti partnerių pristatytus žaidimus, juos nufilmuoti ir pasidalyti virtualioje aplinkoje. Žaidžiant žaidimus didelis dėmesys skiriamas vaikų energijos išeikvojimo stebėjimui – būtina žingsniamačiais užfiksuoti žaidimo metu sunaudotą energiją, įvertinti kiekvieno žaidimo intensyvumą ir rezultatus aptarti su vaikais. Šiuo metu mokomės vaizdo medžiagose bendraamžių pristatytus žaidimus – 2b klasė jau išmoko turkų vaikų žaidimą.

Taip pat vyko virtualus mokyklų-partnerių projekto įgyvendinimo grupių susitikimas, kuriame buvo aptartos jau  įgyvendintos veiklos, sėkmės, iškylantys klausimai bei ateities planai.